Forma szkolenia:
Seminarium prowadzone jest metodami wykładowymi z elementami praktycznymi w oparciu o prezentację multimedialną (przykłady, dyskusja, ćwiczenia warsztatowe).
Zajęcia odbywają się w godz. 10.00 - 16.00 pierwszego dnia i 9.00 - 15.00 drugiego dnia.
Wykładowca:
praktyk, przez 20 lat związany z samorządem regionalnym (do 2019 roku dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego), odpowiedzialny za wdrażanie Regionalnych Programów Operacyjnych, Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich, Programu Banku Światowego PAOW, programów przedakcesyjnych, posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami i dużymi zespołami, zaangażowany w przedsięwzięcia m.in.: z zakresu rozwoju zasobów ludzkich, zarządzania w administracji, zarządzania jakością, budowania kompetencji, uczenia się organizacji, energii odnawialnej, ekspert w projektach międzynarodowych, prowadzi warsztaty dla samorządów, NGO?s, trener, wykładowca akademicki (AIK, UEK, UJ), doktor ekonomii w dziedzinie zarządzania.
Zgłoszenia należy przesyłać wyłącznie drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rezultaty dla uczestników:
zdobycie wiedzy o: specyfice zarządzania ludźmi przy realizacji programów i projektów unijnych, podejściu procesowym, narzędziach motywacji, uczeniu się organizacji;
wzmocnienie kompetencji w obszarze: zarządzania ludźmi, pracy zespołowej, komunikacji, działania procesowego, motywacji pracowników i automotywacji, wykorzystania narzędzi zarządczych, planowania, wyznaczania priorytetów, budowania nawyków, samodyscypliny;
kreowanie podejścia bazującego na: współpracy, transparentności i dialogu oraz uczeniu się jako naturalnej ścieżce rozwoju zawodowego i osobistego.
Rezultaty dla organizacji:
wraz z kolejną perspektywą finansową UE realizowane będą nowe programy i projekty, to dogodny moment aby doskonalić funkcjonowanie instytucji i wzmacniać umiejętności pracowników. Pracownicy, oprócz wiedzy merytorycznej muszą rozwijać swoje kompetencje w zakresie zarządzania i współpracy. To ludzie determinują efektywne i skuteczne wykorzystanie pieniędzy unijnych. Dzięki udziałowi w warsztatach organizacja lepiej wykorzysta potencjał pracowników, wzrośnie ich zaangażowanie i efektywność pracy.
W warsztatach wykorzystane zostaną przykłady i ćwiczenia dotyczące realizacji programów i projektów w ramach polityki spójności Unii Europejskiej.
PROGRAM SZKOLENIA
[Program szkolenia jest własnością intelektualną wykładowcy i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione]
1. Zarządzanie w administracji funduszowej
- Specyfika programowa i projektowa
- Zarządzanie i administrowanie
- Europeizacja administracji
- Świat VUCA i funduszowe paradygmaty
- Polska kultura organizacyjna
- Wiedza, kompetencje, podejście
- "Horyzontalne spojrzenie" i transparentność w polityce spójności
2. Zespoły i liderzy
- Zespół w administracji - struktura, cele, zadania, relacje, etapy działania
- Role zespołowe, predyspozycje - wpływ na współpracę
- Zespołowe rozmowy, spotkania, "zarządzanie przez szwendanie"
- Silosy w organizacji, "my i oni" - wybór projektów, płatności, kontrole
- Lider a menadżer, różne aspekty przywództwa
- Lider jako nauczyciel, coach, motywator, sługa, dyktator
- Nowy pracownik w zespole i w organizacji
- Interesariusze (partnerzy) - ROKI - realizatorzy, odpowiedzialni, konsultowani, informowani
3. Procesy i procedury
- Unijna zasada zachowania śladu rewizyjnego, ocena systemów zarządzania
- Praca z procesami - proces wyboru projektów (wejście, wyjście, działania, podmioty, relacje)
- Praca z procedurami - uproszczenia dla beneficjentów, uproszczenia dla pracowników
- Analiza ryzyka, listy sprawdzające, ewaluacja
- Podejście audytowe
- Polityka oparta na dowodach - wskaźniki, cele okresowe
4. Motywacja
- Kij i marchewka
- Pieniądze, wartości, informacja jako motywator - uwarunkowania administracji
- Budowanie zaangażowania (empowerment) - zespół, organizacja, system
- Autonomia, mistrzostwo i cel - triada motywacji wewnętrznej
- 12 trudnych pytań
- Rozmowa motywująca, oceniająca
- "Głaskanie"
5. Narzędzia
- Wystąpienia publiczne
- Visual management
- Zarządzanie danymi
- Narzędzia informatyczne - bazy danych, aplikacje, myślenie algorytmiczne
- Komunikacja wewnętrzna i komunikacja z otoczeniem
- Myślenie projektowe - funduszowe standardy w zarzadzaniu ludźmi
- Doskonalenie jako sposób działania
6. Uczenie się
- Uczenie się pracowników (indywidualne)
- Uczenie się organizacji - procesy uczenia się
- Uczenie się organizacji - determinanty (czynniki wspierające procesy uczenia się)
- Zarządzanie wiedzą (dyfuzja wiedzy, bazy wiedzy, wiedza jawna i wiedza ukryta)
- Szkolenia - potrzeby, skuteczność, wartość dodana, polityka szkoleniowa
- Learning by doing
7. Samo...
- Samoświadomość - miary rozwoju, osobowość, predyspozycje, inteligencja, pułapki mózgu
- Samorozwój - priorytety, planowanie, proaktywność, okno JoHari, uczenie się
- Samodyscyplina - nawyki, zapamiętywanie, konsekwencja i wytrwałość
- Zmiana jako stały element
8. Sesja pytań i odpowiedzi
- Podsumowanie szkolenia
- Pytania, odpowiedzi, komentarze
formularz zgłoszenia.doc formularz zgłoszenia.pdf
|