Forma szkolenia:
wykład i prezentacja multimedialna prowadzona przez trenerkę, ćwiczenia, case-study realizowanych projektów. Zajęcia odbywają się w godz. 9.00 - 15.00 pierwszego i drugiego dnia.
Wykładowca:
doradca podatkowy, od wielu lat zajmuje się księgowością funduszy unijnych. Była konsultantem dla jednostek otrzymujących dotacje z ramienia Funduszu Współpracy. Przeprowadzała liczne kontrole podmiotów korzystających z dotacji z ramienia jednostek udzielających dotacji (Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego). Prowadzi szkolenia na temat rozliczania dotacji (w tym również dla pracowników zatrudnionych w instytucjach Zarządzających, Wdrażających, Pośredniczących w rozdzielnictwie dotacji). Jest autorką dwóch książek o tematyce rozliczania dotacji unijnych. Opublikowała około 200 artykułów o tematyce księgowo podatkowej w wydawnictwach fachowych takich jak INFOR, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Prowadzi również biuro usług księgowych i doradztwa podatkowego.
Materiały szkoleniowe:
Każdy z uczestników otrzyma skrypt z teoretycznym opracowaniem zagadnienia w wersji elektronicznej.
Zgłoszenia należy przesyłać wyłącznie drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego bądź mailowego
Forma szkolenia oraz metody dydaktyczne dla osób uczestniczących w szkoleniu w formie ON-LINE:
- Zajęcia odbywają się 'na żywo', w małych kameralnych grupach, uczestnicy biorący udział w szkoleniu sami decydują, w jakim miejscu z niego skorzystają - w domu czy w miejscu swojego zatrudnienia.
- Szkolenia prowadzone są w formie interaktywnej. Podczas spotkania uczestnik widzi na ekranie swojego komputera prezentację multimedialną, będącą podstawą wykładu, oraz trenera, omawiającego ujęte w programie szkolenia zagadnienia.
- Przed szkoleniem istnieje możliwość przesłania pytań do wykładowcy.
- W trakcie szkolenia uczestnicy mogą na bieżąco, na czacie, zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości.
- Przed szkoleniem każdy z uczestników otrzymuje dostęp do pokoju konferencyjnego online.
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebny jest komputer/tablet/telefon z podłączeniem do internetu oraz słuchawki.
- Zalecana jest przeglądarka Google Chrome.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzymuje certyfikat imienny potwierdzający udział w spotkaniu (wg preferencji - zeskanowany lub papierowy)
PROGRAM SZKOLENIA
[Program szkolenia jest własnością intelektualną wykładowcy i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione]
1) Dokumenty programowe nakładające obowiązki w zakresie trwałości projektu na Beneficjenta:
- unijne (rozporządzenia, wytyczne, wyroki TSUE)
- krajowe (ustawa wdrożeniowa, wytyczne, orzecznictwo sądowe, wyjaśnienia Ministerstwa Funduszy)
2) Zobowiązania Beneficjenta w zakresie trwałości projektu wynikające z dokumentacji konkursowej, wniosku o dofinansowanie oraz umowy.
3) Utrzymanie trwałości projektu:
- infrastruktura,
- zaprzestanie działalności produkcyjnej,
- zmiana charakteru własności,
- zmiana charakteru operacji,
- warunki realizacji operacji,
- nienależne (nieuzasadnione) korzyści,
- zakończenie operacji.
4) Obowiązki związane z generowanymi przychodami:
- przychody incydentalne,
- przychody generowane przez działalność operacyjną projektu.
5) Zakaz podwójnego finansowania, w tym:
- potencjalna możliwość odzyskiwania podatku VAT sfinansowanego z dotacji,
- finansowanie wydatków z innej dotacji,
- amortyzacja środków trwałych.
6) Monitorowanie wskaźników w okresie trwałości.
7) Promocja projektów w okresie trwałości - analiza przykładów.
8) Przechowywanie dokumentacji:
- jakie dokumenty podlegają przechowywaniu,
- okres przechowywania,
- sposoby przechowywania.
9) Konsekwencje niewypełnienia obowiązków:
- prawne,
- finansowe (odzyskiwanie środków).
10) Jakie dokumenty objąć kontrolą:
- rejestracyjne,
- sprawozdawczość,
- księgi rachunkowe,
- ewidencje podatkowe,
- protokoły z przeprowadzonych kontroli,
- opinie z badania sprawozdań finansowych,
- inne.
formularz zgłoszenia.doc formularz zgłoszenia.pdf
|