Podstawowe informacje o szkoleniu
Terminy i miejsca szkoleń
12.05.2025 – 13.05.2025, SZKOLENIE ON-LINE
Oferta szkolenia do pobrania
Uczestnicy szkolenia
Szkolenie przeznaczone dla pracowników oraz kierowników jednostek sektora finansów publicznych, specjalistów ds. zamówień publicznych, również współfinansowanych z funduszy unijnych, księgowych, oraz prawników zaangażowanych w proces udzielenia zamówienia.
Cel szkolenia
Nowe Wytyczne kwalifikowalności dla okresu finansowania 2021-2027 z 14 marca 2025 r. wprowadzają zmiany w zakresie wymagań dotyczących procesu udzielania zamówienia dofinansowanego ze środków unijnych. Szczególnie istotnym jest wprowadzenie zmian w zakresie progu obowiązującego beneficjentów do zastosowania zasady konkurencyjności, doprecyzowania problematyki konfliktu interesów, obowiązku komunikacji stron poprzez Bazę Konkurencyjności, obowiązek badania rażąco niskiej ceny. W ramach szkolenia omówione zostaną kwestie prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania w zasadzie konkurencyjności, tak aby wszystkie wydatki mogły zostać uznane za kwalifikowane. Trener w trakcie pracy z uczestnikami przeanalizuje obszary narażone na wystąpienie uchybień które mogą prowadzić do naliczenia korekty finansowej sięgającej nawet całości kosztów kwalifikowanych. Najistotniejszym celem szkolenia jest zaznajomienie grupy z umiejętnościami praktycznymi stosowania w/w przepisów.
Forma szkolenia
Prezentacja multimedialna prowadzona przez trenerkę, Analizy przypadków, Dyskusja moderowana przez trenerkę.
Forma oraz metody dydaktyczne dla osób uczestniczących w szkoleniu w formie ON-LINE:
- Zajęcia odbywają się 'na żywo’, w małych kameralnych grupach, uczestnicy biorący udział w szkoleniu sami decydują, w jakim miejscu z niego skorzystają – w domu czy w miejscu swojego zatrudnienia.
- Szkolenia prowadzone są w formie interaktywnej. Podczas spotkania uczestnik widzi na ekranie swojego komputera prezentację multimedialną, będącą podstawą wykładu, oraz trenera, omawiającego ujęte w programie szkolenia zagadnienia.
- Przed szkoleniem istnieje możliwość przesłania pytań do wykładowcy.
- W trakcie szkolenia uczestnicy mogą na bieżąco, na czacie, zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości.
- Przed szkoleniem każdy z uczestników otrzymuje dostęp do pokoju konferencyjnego online.
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebny jest komputer/tablet/telefon z podłączeniem do internetu oraz słuchawki.
- Zalecana jest przeglądarka Google Chrome.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzymuje certyfikat imienny potwierdzający udział w spotkaniu (wg preferencji – zeskanowany lub papierowy)
- Harmonogram szkolenia:
9.00 – 10.30 – szkolenie
10.30 – 10.45 – przerwa
10.45 – 12.30 – szkolenie
12.30 – 13.00 – przerwa (30 minut)
13.00 – 14.30 – szkolenie
14.30 – 15.00 – sesja pytań
Wykładowca
członek Grupy Ekspertów Zainteresowanych Stron ds. Zamówień Publicznych przy Komisji Europejskiej. Ekspert ds. procedur o udzielenie zamówienia publicznego, zajmuje się również od wielu lat zamówieniami współfinansowanymi ze środków unijnych. Dzięki zdobytemu doświadczeniu praktycznemu posiada szeroką wiedzę nie tylko z zakresu przygotowania dokumentacji przetargowych oraz prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia ale również z zakresu finansowania projektów w ramach programów operacyjnych oraz z zakresu odpowiedzialności osób na kierowniczych stanowiskach w administracji publicznej. Członek komisji rewizyjnej Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych w Warszawie. Ekspert ds. zamówień publicznych w specjalności: doradca, wykładowca – certyfikat nadany w ramach projektu KIGNET – izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców nadany według procedur ustalonych w podsieci KIGNET LEX – 2007, audytor/kontroler – Konsultant Audytu Projektów Europejskich.
Materiały szkoleniowe
Każdy z uczestników otrzyma skrypt z teoretycznym opracowaniem zagadnienia w wersji elektronicznej.
Program szkolenia
[Program szkolenia jest własnością intelektualną wykładowcy i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione]
I. Zagadnienia wstępne
1. Podstawy prawne w zakresie udzielania zamówień publicznych współfinansowanych ze środków UE
2. Wytyczne z 14 marca 2025 r. dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027
3. Wytyczne a wewnętrzne procedury udzielania zamówień – regulaminy udzielania zamówień
4. Taryfikator korekt finansowych i wydatki poniesione nieprawidłowo. Definicja nieprawidłowości. Różnica między uchybieniem a nieprawidłowością.
II. Nowa zasada konkurencyjności 2021-2027
1. Zmiany w procedurze na lata 2021-2027
2. Prawidłowe dookreślenie wartości szacunkowej zamówienia warunkujące obowiązek zastosowania zasady konkurencyjności.
3. Wyłączenia stosowania zasady konkurencyjności.
4. Nowa definicja konfliktu interesów zawarta w znowelizowanych Wytycznych – kiedy występuje konflikt interesów wobec beneficjentów stosujących ustawę Pzp oraz wobec beneficjentów nie stosujących ustawy Pzp, praktyka w zakresie badania konfliktu interesów
III. Przygotowanie postępowania
1. Doprecyzowanie zasad dotyczących szacowania wartości zamówień
– Niedozwolony podział zamówienia na części
– Udzielanie zamówienia w częściach, zasady szacowania wartości, kiedy mamy obowiązek agregować zamówienia, kiedy podział jest dopuszczalny
2. Zasady udzielania zamówień określone nowymi Wytycznymi
3. Opis Przedmiotu Zamówienia
– Opis nienaruszający zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania
– Kiedy możliwym jest użycie nazw, znaków towarowych charakteryzujących produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę?
– Opis rozwiązań równoważności w dokumentach beneficjenta
4. Czy koniecznym jest stosowanie opisu warunków udziału w postępowaniu (kryteria kwalifikacji podmiotowej)?
5. Kryteria oceny oferty jako istotny element wyboru oferty najkorzystniejszej (stosowanie cenowych i pozacenowych kryteriów oceny ofert)
III. Przeprowadzenie postępowania w zasadzie konkurencyjności
1. Zapytanie ofertowe – zasady obowiązujące na etapie przygotowania postępowania, tworzenia dokumentów zapytania ofertowego
2. Terminy na składanie ofert
3. Wszczęcie postępowania – publikacja ogłoszenia w Bazie Konkurencyjności (rejestracja, publikacja zapytań, przegląd zapytań, zmiany, modyfikacje)
4. Komunikacja w zasadzie konkurencyjności, wykorzystanie obowiązkowej komunikacji elektronicznej w postępowaniu, składanie ofert elektronicznych za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności
5. Wykorzystanie formy elektronicznej, formy pisemnej, postaci elektronicznej, formy dokumentowej
6. Etap badania i oceny ofert. Wyjaśnianie treści oferty, badanie rażąco niskiej ceny, zasady związane z możliwością uzupełnienia, poprawienia oferty
7. Wybór oferty najkorzystniejszej – poinformowanie o wyniku postępowania
8. Dokumentowanie procedury – tworzenie protokołu i załączników
IV. Umowa w zasadzie konkurencyjności
1. Zawarcie umowy z wykonawcą – czy obowiązkiem beneficjenta jest zawarcie pisemnej umowy?
2. Zmiany umowy – dozwolone zmiany umowy, zasady wprowadzania zmian, dokumentowanie
3. Waloryzacja wynagrodzenia w toku realizacji umowy – zasady wprowadzania zmian, dokumentowanie
V. Najczęściej pojawiające się błędy w zasadzie konkurencyjności – dyskusja, pytania
Koszt szkolenia
1290 zł netto + VAT
(Cena ze stawką VAT „zwolnione” dla instytucji opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych).
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat (wg preferencji – zeskanowany lub papierowy). Przy zgłoszeniu więcej niż jednej osoby istnieje możliwość negocjowania rabatów.
Formularz zgłoszenia do pobrania
Prosimy o pobranie i wypełnienie formularza zgłoszenia w pliku .doc lub .pdf i przesłanie na adres e-mail: szkolenia@euro-training.com.pl